Dzień dobry, tutaj mała istotka będąca maniaczką białych włosów!~
Pamiętacie posta sprzed dwóch tygodni? Tego, który był zbiorem różnych ciekawostek o Vipe? Dzisiaj chciałabym zrobić coś podobnego i przedstawić Wam, w formie poradnika, trochę informacji na temat filmów. Tematyka ta może wydawać się skierowana głównie do początkujących graczy, ale zauważyłam, iż pewne błędy popełniają również osoby z wyższym stażem... Nie przedłużając - zapraszam!~
♥ PRZYGOTOWANIE ♥
________________________________________
♥ MUZYKA ♥
_________________________________________________________________________________
Muzyka to nic takiego... I tak jej nie widać. I tak nikt nie zwraca na nią uwagi. I tak wszyscy grają z wyłączonym dźwiękiem. I tak w sklepie muzycznym trudno się połapać. Prawda?
Bzdura. Muzyka to bardzo ważna część filmu. Tak naprawdę to od muzyki, którą wybierzemy zależy znaczenie sceny. Kompletnie inny efekt uzyskamy dodając beztroską melodyjkę, inny wybierając niepokojące, zwiastujące nieszczęście hip-hopowe brzmienie, a jeszcze inny - decydując się na smutną, rozdzierająca serce linie melodyczną. Muzyka może chyba w największym stopniu zmienić odbiór sceny przez widza.
Są też sceny, które po wybraniu nieodpowiedniej melodii nie zmienią znaczenia, a będą wyglądały po prostu głupio. Wyobrażacie sobie dramatyczną śmierć głównej bohaterki, podczas której pobrzękuje wesoła, zabawna nutka? Ja nie. No chyba, że to była tworzona z zamiarem parodia, ale to inna sprawa.
Naprawdę polecam początkującym zakup chociaż kilku różnych melodii ze sklepu, gdyż te darmowe... no cóż.
♥ TŁA ♥
_________________________________________________________________________________
Tło jest chyba pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy po otworzeniu filmu. I podobnie jak w przypadku muzyki - nie należy ich ograniczać. Dostajemy trochę darmowych i możemy z nich korzystać, ale to jednak nie wszystko. Myślę, iż lepiej wydać te kilkaset starcoins niż kombinować nad upchnięciem akcji w kilku miejscach lub przerobieniem jednej z darmówek. Większa różnorodność teł doda naszemu filmowi realizmu, a sceneria dobrana do sceny - klimatu.
♥ AKTORZY ♥
_________________________________________________________________________________
Mini-zapowiedź filmu, który niedługo ukaże się na moim koncie, hehe.
Kolejna kwestia - aktorzy. Muszą oni być dopasowani do naszego filmu. W opowieści dziejącej się w czasach średniowiecza nie powinniśmy zobaczyć dziewczyny biegającej w jeansach, zimną na Antarktydzie nie ujrzymy panienki w krótkich spodenkach i bluzce na ramiączkach. Pamiętajmy o tym, gdyż często widziałam w filmach na MSP takie błędy.
Kolejna rzecz - aktorzy zmieniający z odcinka na odcinek swój wygląd. Kiedyś widziałam to zjawisko w prawie każdym filmie. Rozumiem zmianę ubrań jeżeli akcja toczy się następnego dnia, ale gdy rozpoczyna się w tej samej chwili, w której skończyła poprzednia część? Nieco to dziwne, nie sądzicie?
Następna sprawa - animacje. Istnieje sposób, dzięki któremu możemy "pożyczać" animki od innej movie star - który zresztą później tu opiszę - jednak niesie on za sobą jeden minus, dlatego lepiej, by nasz aktor posiadał choć trochę potrzebnych animek.
♥ FABUŁA ♥
_________________________________________________________________________________
Ten punkt jest raczej nieobowiązkowy, dodatkowy. Do kwestii fabuły każdy podchodzi inaczej. Niektórzy robią kolejne części filmu według tego co przyjdzie im w tej chwili do głowy, inni mają wymyśloną w głowię całą historię i nic więcej, ktoś jeszcze inny ma rozplanowane co wydarzy się w którym odcinku, a może i znajdą się i tacy, którzy piszą dokładny scenariusz. Każdy sposób jest dobry, jednak myślę, że dobrze jest mieć w głowie chociaż ogólny zarys historii, by wraz z rozwojem akcji nie popełnić jakiś błędów logicznych, wynikających z tego co dzieje się w odcinkach.
♥ PRODUKCJA ♥
________________________________________
♥ PODSTAWY ♥
_________________________________________________________________________________
Podstawy tworzenia filmu są banalne, serio! Można je bez problemu ogarnąć samemu po kilku próbach. Dodatkowo w prawym górnym rogu znajduje się ikonka znaku zapytania, po kliknięciu na nią uruchomimy krótki samouczek. W każdym razie - postaram się teraz proces tworzenia filmu wytłumaczyć, choć mam wrażenie, że wszystko zagmatwam jeszcze bardziej, heh.
NIEBIESKA RAMKA - klatki są rzeczą, którą musimy zrozumieć jaką pierwszą, bez tego nie damy rady ruszyć dalej. Co to właściwie jest jedna klatka? Jedna klatka trwa dwie sekundy. Jest zapisem tego co dzieje się przez ten czas w filmie. Każdą kolejną czynność naszej ms musimy zapisywać w innych, następujących po sobie klatkach, inaczej akcja naszego filmu będzie trwała tylko dwie sekundy, a tego przecież nie chcemy, prawda?
Nagrałam filmik, by pokazać to lepiej:
Mam nadzieję, że cokolwiek tutaj widać...
CZERWONA RAMKA - dymki tekstowe. Jeden dymek wyświetla się przez dwie klatki, nie ma sposobu by pojawiał się dłużej lub krócej. Jak wyglądają widzieliście już na powyższym filmiku.
ZIELONA RAMKA - wybór animacji. Animacja pojawia się w klatce, w której ją wybraliśmy i we wszystkich następnych, póki nie weźmiemy innej. Animacją, która potrzebuje dłuższego omówienia jest chodzenie, ale o tym później.
ŻÓŁTA RAMA - wybór mimiki. Wybrana przez nas mina pojawia się w klatce, w której ją wybraliśmy i we wszystkich następnych, póki nie weźmiemy innej.
FIOLETOWA RAMKA - dodawanie scen. W nowej scenie możemy wybrać inne tło i muzykę. W nowej scenie mamy również nowe 30 klatek do wykorzystania. Tyyyyle powtórzeń!
POMARAŃCZOWA RAMKA - dodawanie przedmiotów. Przedmiot zawsze pojawi się w pierwszej klatce sceny i pozostanie tam aż do jej końca.
BIAŁA RAMKA - wybieranie tła. W jednej scenie możemy mieć tylko jedno tło, które pojawi się w pierwszej klatce i pozostanie aż do końca danej sceny.
CZARNA RAMKA - wybieranie muzyki. W jednej scenie możemy mieć tylko jedną muzykę, która pojawi się w pierwszej klatce i pozostanie aż do końca danej sceny.
RÓŻOWA RAMKA - dodawanie aktorów. W całym filmie może występować maksymalnie sześć lub osiem movie stars - zależy to od tego czy posiadamy Vipa.
Nasi aktorzy automatycznie pojawiają się na początku każdej sceny, jednak nie w każdej muszą występować. Możemy ich normalnie usunąć z jednej, danej sceny, a w każdej kolejnej i tak pojawią się od razu na początku.
GRANATOWA RAMKA - podgląd klatek w danej scenie. Dzięki tej opcji możemy zobaczyć, jak przygotowana przez nas jedna scena w filmie będzie wyglądała "na żywo".
♥ CHODZENIE ♥
_________________________________________________________________________________
Ten punkt brzmi głupio, wiem. Aczkolwiek musiałam tutaj poruszyć ten temat, gdyż to jeden z najczęstszych błędów jakie widuję. Może na początek filmik?
I ta jakże profesjonalna obróbka w Movie Markerze!
Widać? Mam nadzieję, że widać. Aczkolwiek opiszę to również, żeby nie było.
Wybierając animację chodzenia lub biegania musimy ją ustawić w jednej klatce, a dopiero w kolejnej przesunąć naszą movie star. Jeśli zrobimy inaczej... No cóż, efekt widać na filmiku - ms przesunie się wykonując poprzednią animacje i chodzić zacznie dopiero po chwili, co nie wygląda zbyt estetycznie.
Kończenie chodzenia również jest dość skomplikowane. Tutaj również posłużę się nagraniem, gdyż w taki sposób dużo łatwiej jest to zobrazować i opisać.
Mam wrażenie, iż ten filmik wyszedł dużo mętniej od poprzedniego, ech...
Tutaj sytuacja wygląda odwrotnie - jeśli animację, którą po zakończeniu ruchu ma wykonywać ms, wybierzemy dopiero w następnej klatce - efekt wyjdzie raczej słabo, movie star przez kilka sekund będzie chodzić w miejscu. Jeśli chcemy by zaczęła ją wykonywać od razu po zakończeniu chodzenia, to musimy wybrać ją w tej samej klatce, w której przesunęliśmy jeszcze chodząca ms do miejsca, w którym ma pozostać. Serdecznie pozdrawiam osoby, które cokolwiek rozumieją z tych opisów.
♥ DIALOGI ♥
_________________________________________________________________________________
Niby głupotka, ale wspomnieć trzeba - dialogi. Co z tymi dialogami? Najlepiej by brzmiały naturalnie, chociaż jest to dość trudne, sama mam z tym często problemy. No cóż, jeśli nie będą wyglądały w pełni naturalnie to niech będą chociaż logiczne i estetyczne.
Właśnie! Estetyka! Rozumiem, że nie każdy jest mistrzem ortografii, ale myślę, iż nad filmem powinniśmy trochę posiedzieć i doprowadzić go do perfekcji. W końcu to taka nasza wizytówka, najbardziej istotna (no... teoretycznie...) rzecz w grze. Niech będzie idealna, wklepanie jednego słówka, którego nie jesteśmy pewni, do wyszukiwarki Google w niczym nam nie zaszkodzi.
Kolejna kwestia - kwadratowe ramki z dialogami. To jeden z błędów, który pojawił się już dawno, a administracja gry ma go gdzieś. Dymki w kształcie kwadratów pojawiają się same z siebie w dowolnych klatkach, napisany jest na nich tekst, który w innym momencie normalnie wymówiła nasza movie star. Radzę nawet dziesięć razy obejrzeć film przed opublikowaniem i pousuwać wszystkie kwadratowe dymki, gdyż nie dość, że wyglądają bardo nieestetycznie, to jeszcze często uniemożliwiają przeczytania normalnego tekstu.
♥ POŻYCZANIE ANIMACJI ♥
_________________________________________________________________________________
Pozwolę sobie nagrać kolejny filmik, gdyż boję się, że z moich tłumaczeń - nawet tych popartych screenami - nic byście nie zrozumieli, heh.
A słownie też opiszę, a co!
Na początek - potrzebujemy dwóch movie stars. Jednej, która nie ma animacji i jednej, która ja ma. Następnie otwieramy menu animacji tej ms, która posiada animkę której potrzebujemy. Przechodzimy na stronę, na której się znajduję. Po tym klikamy ms, która jej nie ma i przeciągamy "pod" odpowiednią animkę w menu. Bardzo ważne jest, by puścić ją dopiero wtedy, przez cały proces "ciągnięcia" musimy trzymać lewy klawisz myszki.
Pożyczanie animacji jest naprawdę przydatnym trikiem, ale ma jedną wadę - by to zrobić musimy przesunąć jedną z ms, a ustawienie jej ponownie w dokładnie tym samym miejscu jest praktycznie niemożliwe. Mnie jako perfekcjonistkę bardzo to irytuje.
I na tym chciałabym zakończyć tego posta. O filmach powiedzieć można jeszcze wiele, jednak chciałam uwzględnić tutaj tylko podstawy oraz najpopularniejsze aspekty i błędy. Myślę, iż do innych rzeczy każdy z czasem dojdzie sam i opracuje swój własny... styl? Mówienie o stylu w przypadku tworzenia filmów brzmi głupio, ale taka prawda, heh.
No cóż, mam nadzieję, iż jakoś specjalnie Was nie zanudziłam, akurat ten post wymagał ode mnie całkiem sporo pracy (filmiki! filmiki to zło!)~
Pozdrowionka
~Akiko
~Sri Dźajawardanapura Kotte
~Patelnia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz